islahnafsi:

islahnafsi:

misr - fi dua’i.

sejujurnya, aku tak suka reblog post sendiri. tapi untuk kali ni.. aku sertakan sekali permintaan aku untuk kalian; bacalah qunut nazilah untuk mereka yang tertindas kerana tangan-tangan durjana para kuffar. berdoalah untuk mereka. kerana sakit mereka adalah sakit kita, dan kemenangan mereka adalah kemenangan kita.

apa kau lupa, mukmin itu ibarat satu jasad? apa kau lupa, mukmin itu seharusnya seperti bangunan, saling menguatkan satu sama lain?

dengan rendah hati, aku mohon.

(via anginawan)

Mereka Al-Qassam, kita?

holy-light:

image

Mereka adalah Al-Qassam, sayap tentara Hamas, pemuda usia 18-30 tahun. Garis depan pertahanan Palestina.

Mereka adalah Al-Qassam, menggunakan penutup muka dan merangkul senjata. Cita2 anak2 Palestina.

Mereka adalah Al-Qassam, yang syarat masuknya adalah tak sekalipun tertinggal sholat subuh…

(via anginawan)

chairylasyiqyn:

‪#‎proud‬ to be Malaysian
#save Malaysia
#free Gaza#
‪#‎prayMH370‬
#prayMH17
#♡♡
( so sweet the journal-sharing)

Tiada Negara yang seberani Negara Malaysia
1. Ini bukan kata aku tetapi kata dari seorang rakan dari Sepanyol. Kenapa dia kata macam tu? Itu semua selepas dia belek-belek passport aku dan dia sangat terkejut bila dia terbaca ‘Passport ini sah digunakan disemua
Negara kecuali İsrael.’

2. Katanya. “Eh saya tak pernah tengok
passport yang macam ni. Malaysia benar-benar anti İsrael. Saya boleh katakan tiada Negara yang seberani Negara Malaysia!”

3. Rakan-rakan Palestin pula kebanyakan daripada mereka sudah tahu perihal passport Malaysia. Bagi mereka yang baru tahu, berpusu-pusulah ambil gambar dan share di
Facebook. Kata salah seorang dari mereka “Di Palestin kami tak boleh sebut nama Malaysia sesuka hati apatah lagi kalau askar İsrael ada
sebab mereka sangat sensitif dengan Negara Malaysia. Kebencian mereka terhadap kalian (malaysia) membanggakan kami warga Palestin!”

4. Seorang rakan Jordan aku mengatakan bahawa tiada langsung di dalam mana-mana passport negara Arab yang berani tulis macam ni sebab mereka takut dengan İsrael. Tapi Malaysia bukan Arab pun Negara pun jauh tapi jauh lebih berani dan kuat daripada Arab sendiri.

5. Dan yang paling tak boleh blah seorang rakan aku dari Libya mengatakan sesuatu yang keterlaluan bagi aku iaitu “Saya rasa seolah-
olah Nabi Muhammad bukan dari Arab tapi dari Malaysia sebab kami tengok orang Malaysia jauh lebih sayang İslam dari orang Arab sendiri”

6. Demi Allah yang memegang urat jantungku, ini semua bukan rekaan tetapi inilah yang aku lihat dan dengar ketika di Turki. Sedangkan orang Turki pun kibarkan bendera Malaysia di kedainya apatah lagi dengan kenyataan
seperti ini. Negara kita akan terus membantu Palestine..

# prayforgaza
# respect

"O Allah! You are forgiving, and you love forgiveness. So forgive me."

- Dua for Laylatul Qadr - Say “Allahumma innaka `afuwwun tuhibbul `afwa fa`fu `annee.”

Tafseer ibn Kathir mentioned “At-Tirmidhi no.3513, An-Nasa’i and Ibn Majah no.3850 have all recorded this Hadith. At-Tirmidhi said, “This Hadith is Hasan Sahih.” Al-Hakim recorded it in his Mustadrak (with a different chain of narration) as authentic according to Al-Bukhari and Muslim. An-Nasa’i also recorded it and Albani authenticated it. (via wayofthesalaf)

(via quietmuslimah)

sehrishsayeed:

Alhumdolillah for the trials…

momo33me:

Ireland Palestine Solidarity Campaign demonstration, Dublin 19. July 2014

(via diyll-dylla)

lionofallah:

Ramadan Revelations: Day Twenty Four
This is not the night to tweet pics or update FB statuses about how amazing the night is and how you are feeling & worshiping Allah! Let that be a secret between you & your Rabb! So switch off those phones, WiFi, laptops and computers. Disconnect with the world, and connect with al-’Afuww!
More Inspiration | www.LionofAllah.com

Dua. Spread. Share.

"We never let you die. Gaza Gaza Don’t you cry."


#PrayersforGaza
#PrayersforPalestine
#PrayersforUmmah

"

Jiwa akan betul-betul tenang
jika ia ada pada letaknya


Cari Sejadah.
kau rasa tenangnya, bukan?

"

- (via hijabjubahsneakers)

Daie siber : Siapa tuhan mereka?

Kawan : Sher,buat la instagram. Orang lain semua ada. Kau je tak de.
Tuh. Twitter tuh, kenapa deactivated? Kalau kau buat,mesti ramai follower.
Aku : *tadah tangan*
A3uzubillahi mina syaitooooooooonirrajiiiiiiiim.
*ludah kiri kanan*
..
Kau solehah,kau nak tunjuk siapa?
Kau nak dakwah,kau nak diangkat siapa?
Kau nak femes? Go die lah dengan niat kau. Memang betul,media sosial ni adalah landasan dakwah. Nak ajak orang buat baik. Tapi sedar tak? Benda macam ni lah yang bikin masalah hati tak setel setel. Tengok orang lain,post dia macam banyak je like macam ramai je retweet,kau terus rasa sakit hati. Rasa macam pedih je dalam.
Kalau kau ikhlas,nak dakwah orang,kau takkan kisah pun lah orang baca ke tidak. Setidaknya,apa yang kau tulis kau dah dapat pahala.
Kau kena ingat,hidup kita bukan semata untuk menghadap segala bagai media sosial dan berdakwah siber duapuluhempat jam. Tuh,kalau kau nak medan dakwah sebenar,keluar tengok masyarakat. Keluar tengok realiti ummah. Cari medan sebenar.
Bina usrah kecil dengan kawan kawan.
Ni tak,dalam siber kencang je prong prang tegur orang.
Kawan dekat luar tak pakai tudung,kecut perut nak tegur.
Takut hilang sahabat,kononnya. Sedang tak tahu,dekat akhirat nanti golongan mana yang disebut Nabi akan berbalah sesama sendiri.
Dalam insta,tengok kawan upload gambar tak tutup aurat.
Upload gambar dengan pakwe makwe.
Yang hang pi follow pasaipa? Dah jadi tanggungjawabla untuk tegur depa.
Pi la komen ayat quran sikit. Tak pun,pm private tegur.
Tapi,aku tak rasa ramai yang buat. Kannn?
Lepastu,kutuk dalam diam.
Hahahahhahahaktuih.
Come on guys,kita jangan nak hidup dalam dunia kita semata.
Jangan duk pikir masalah ummah dalam media sosial semata,
Tapi turun padang jenguk mereka.
Aku tegur,sebab aku pernah rasa hidup dalam jahiliyyah dan macam mana aku pernah rasa hilang percaya pada keyboard warrior yang ajet ajet daie ni.
Ni tak masuk lagi yang spesis niqabis purdahbis burqabis tudunglabuhbis yang jadik kudis dalam diam untuk muslimah yang memang menjaga dekat luar sana.
Senang cerita,semua ni aku tuju aku.
Nak tegur diri aku dulu.
Sebab aku,pernah jadik macam ni.
Dan aku,sedang pujuk hati "jangan duk gila terhegeh sangat barang dunia yang kabur mata ni."
..
"Maka benarlah ciptaan yahudi telah berjaya menelanjangkan iman umat islam" - inche master.

"Para Ulama dalam menegakkan agama Allah,Islam !"

- Inilah Jalan Yang Ditempuh Oleh Ulama-Ulama Sebenar dalam menegakkan Agama Islam.
.
Imam Syafie – Tangan dan kakinya dirantai lalu dibawa menghadap pemerintah dan hampir-hampir dipancung kerana dituduh Syiah dan pemecah-belah masyarakat.
.
Imam Hanafi – Ditangkap, dipenjara, disebat, diseksa dan dipaksa minum racun oleh pemerintah lalu meninggal dunia kerana tidak bersetuju dengan dasar-dasar pemerintah.
.
Imam Maliki - Disebat dengan cemeti lebih kurang 70 kali sepanjang hayatnya oleh pemerintah kerana sering mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan kehendak pemerintah.
.
Imam Hambali - Dipenjara oleh pemerintah dan dirotan belakangnya hingga hampir terlucut kainnya kerana mengeluarkan fatwa yang bertentangan dengan kehendak pemerintah. Pemerintah menganggap mereka lebih betul daripada ulama.
.
Sufyan Ath-Thauri - Seorang wali Allah yang termasyhur. Ditangkap tanpa bicara kerana berani menegur kesalahan khalifah dan dihukum gantung tetapi sewaktu hukuman hendak dijalankan kilat dan petir menyambar pemerintah dan menteri-menterinya lalu mereka mati tertimbus tanah.
.
Said bin Jubair - Seorang wali Allah yang dikasihi harimau. Dibunuh kerana didakwa memecah-belahkan masyarakat, menentang kerajaan dan berkomplot untuk menjatuhkan pemerintah.
.
Abu Yazid Al Bustami - Wali Allah yang terkenal dengan pelbagai karamah. Dituduh sesat kerana ilmu agamanya lebih tinggi daripada pemerintah. Dihukum pancung oleh pemerintah tetapi tiada siapa berjaya memancungnya.
.
Abul Husin An Nuri - Wali Allah yang mampu menundukkan api. Ditangkap dan hampir dihukum kerana dia menentang tindakan pemerintah yang membenarkan minuman arak berleluasa dalam negara.
.
Imam Nawawi - Hampir-hampir dipukul dan telah dibuang negara oleh pemerintah kerana menegur tindakan pemerintah menyalahgunakan wang rakyat. Juga seorang wali Allah yang terkenal sepanjang zaman.
.
Subhanallah allahuakbar!!!
(via sebarkancintailahi)

(via ladyinblackhijab)

"The saddest thing about betrayal is that it never comes from your enemies."

- Anonymous  (via jdvlla)

(Source: seventeenthave, via ladyinblackhijab)